T.G.I. Friday's

2010.12.09. 20:28

Negyedik alkalommal a tídzsíájban voltunk. Talán meglepő választásnak tűnhet, a sok puccos étterem között de olyan sokat hallottunk már róla, hogy meg kellett néznünk.

Wikipedia nevezetű barátom szerint a TGI a „Thank Goodness It's Friday” rövidítése, ami nekem újdonság volt, mert én abban a hitben éltem évekig, hogy „Thank God It's Friday”. Mik vannak..

Magáról az étteremről annyit érdemes tudni, hogy egy amerikai étteremlánc, ami az ún. „casual dining”-ra fókuszál. Ezeknek definíció szerint közös jellemzője, hogy mérsékelt árú ételeket szolgálnak fel elegánsabb környezetben. Tehát a gyorséttermek és a fine dining éttermek közé sorolható. Ez Amerikában valószínűleg így is van, itthon viszont inkább drágának mondanám, és szerintem színvonalra is egyértelműen közelebb van a gyorséttermekhez.

Mi az Oktogonon lévő egységben voltunk. A falakon amerikai ereklyék és 70-80-as évekbeli bakelit lemezek lógnak. Nekem tetszik, valami hasonlóra vágytam. Valószínűleg a 66-os út mellett kiröhögnének egy ilyen helyet, de nekem az illúzió megvan

Térjünk át a lényegre, az ételekre.

Előételként Buffalo hot wingset ettem. Ez 6 darab enyhén csípős csirkeszárnyat jelent zellerszállal és blue cheese mártással. A szárny ropogós, kicsit több chilit még elbírt volna, a zellerszár viszont nagyon tetszett. Fergetegesen illik a chili erős ízéhez. A szósz is jó, nagyon hangulatos ahogy a sajtmártásba tunkoljuk a szárnyat és harapjuk hozzá a zellert. Nem egy első randis étel, kicsit gyorséttermes, de finom.


Még előételként belekóstoltam a többiek Chicken fajita nachos-jába. Ez tortillachipsre halmozott sült csirkemellkockákból, hagymából és zöldpaprikából áll, amire olvasztott sajtot és jalapeno paprikát tesznek. Ez már jobban csípett, mint a csirkeszárnyak, ízre se volt semmi probléma, és ami számomra igencsak fontos, egész nagy adag.

Főételként Jack Daniel’s glazed ribs-et rendeltem, hozzá stílusosan Dr. Pepper colát. Ez nem más, mint roston sült egész oldalas Jack Daniel’s szósszal és hasáb burgonyával. Első benyomásom az volt, hogy hatalmas adag, majdnem lelógott az óriási tányérról. Maga a hús ropogós, egy kicsit túlságosan is, sőt ha jobban belegondolok száraz. A szósz az én ízlésemnek nagyon édes volt, egyáltalán nem illett a húshoz. Furcsa, hogy mindenhol ezt reklámozzák. Ha az ember Jack Daniel’s nevet lát nem valami édes dologra gondol. A hasábburgonyáért sem vagyok oda éttermekben, azt tudok a sarki mekiben is enni, kár hogy nem lehet választani mást is. Persze, Amerika, tudom. Végül könnyen meg tudtam enni, nem volt probléma a méretekkel.

Még belekóstóltam egy Chicken fingers néven futó ételbe. Ez rántott csirkemell hasábburgonyával és mézes mustár öntettel. Erről csak annyit tudok mondani, hogy semmilyen. Ilyet bárhol lehet vásárolni harmad ennyi pénzért. A panír semmilyen, a hús ugyan puha, de ez a lejobb, amit el lehet róla mondani, ugyanis teljesen ízetlen.


Desszertként sajtttortát ettem mascarpónéból eperpürével. Ez ízlett, krémes volt, nem volt túl édes, az eperpüré is finom volt.

 

Összességében egy átlagos vacsora volt sok pénzért. Egyértelműen túl drága a felszolgált gyorséttermes minőséghez képest. Nagy a kontraszt a különböző fogások között. A főételek semmilyenek. Viszont az előételek és a desszertek finomak, és méretre is kielégítőek. Ha valamikor még jövök ide, akkor biztos, hogy csak ezekből fogok enni.

Értékelésem: 5/10

Már fent vagyunk a Facebookon is, like-olj minket itt: Gasztrovaddisznók !

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrovaddisznok.blog.hu/api/trackback/id/tr782513961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása