Atakám étterem

2011.12.14. 15:43

Első élményem ezzel az étteremmel egy véletlen volt. A Batthyány tér környékén szerettünk volna elmenni egy étterembe, de aztán meggondoltuk magunk annak szegényes – de annál drágább választéka láttán, így elkezdünk keresgélni a környéken. Mikor megtaláltuk majdnem teljesen üres volt, és egyből az a kérdés fogalmazódott meg bennünk, hogy vajon ez miért lehet. Gondolom mindenki úgy van vele, hogy ez általában nem sok jót jelent. Szerencsére most nem igazolódott be a félelmünk, de ezt majd később.

Maga az étterem belülről egy picit franciás, kicsit magyaros, kicsit minimalista, de hangulatos. Nem fog el a feszengés, hogy mégis frakkban kellett volna jönni –persze nem mintha lenne.

Mint utólag a honlapról kiderült (ami igényes és egyszerű), francia konyhaművészet és a tradicionális magyar ízvilág keveredését hozza el számunkra. Ez így is van, tényleg a magyar ízekből válogathatunk, de az elkészítésben és összeállításban érződik egy kis nemzetközi beütés. Valamint kevésbé főznek fűszeresen és zsírosan, mint az a magyar konyhában, ami kifejezetten jól veszi ki magát.
 
Miután az asztalhoz ültünk begyújtották az összes többi asztalon lévő gyertyát is, ami igazán figyelmes.
A csapolt sörök kínálata nem a megszokott magyar éttermi átlag – Soporoni, Dreher, és valami „nyugati” pl. Heineken) - hanem Krušovice és Radeberger és Schöfferhoffer. Ezeknek örültem, végre finom és Magyarországon nem szokványos söröket ihatok.
 
Na és a lényeg, az ételek. Én egy mangalica szűzt rendeltem kecskesajt rizottóval. A rizottó jó állagú volt, ropogós töpörtyű (?) darabokkal, amik nagyon feldobták. Rajta pedig sült mangalica szeletek. A hús nagyon jól volt elkészítve, nem száraz, finom omlós. Nagyon illettek egymáshoz, nekem tényleg ízlett.
 
Mangalica szűz kecskesajt rizottóval
 
A barátnőm vegetáriánus, ezért nehezebb helyzetben volt. Neki való főtételt nem is találtunk, a kínált saláták pedig sajnos nem fogyaszthatóak önálló ételként, csak kísérőként: a tipikus magyar uborkasaláta meg a savanyúságok. Ez hiányosság, amit érdemes lenne pótolni.
Viszont helyette választott egy előételt, céklatortát kecskesajttal. Ez tésztakosárban felkockázott párolt (főtt?) cékla kicsit édesen fűszerezve, kecskesajttal a tetején. Nagyon eltalált kompozíció, tökéletesen kiegészítik egymást az ízek, érdemes kipróbálni.
 
Céklatorta kecskesajttal
 
Desszertnek palacsintát ettünk, ami meglepetésre amerikai típusú volt. Két kisebb darabot halmoztak egymásra, közöttük kockára vágott körte, rajta körte szósz. Tényleg finom volt, csak egy kicsit pici.
 
Következő alkalommal, miután már elmúltak az első benyomások, egy nagyobb társasággal tértünk vissza.
Ekkor én indításnak ököruszálylevest  kértem. Ez mint tudjuk marhafarokból készül, és nem nagyon lehet sajnos Magyarországon kapni. Mivel én itthon még soha nem találkoztam vele, ezért nem tudtam kihagyni. Azt mondják, hogy ebből készül az egyik legfinomabb leves. A hús finom omlós, a lé sűrű, nem túl fűszeres, talán kicsit sótlan is. Az egyetlen ami meglepett, hogy a zöldségek nem voltak megfőzve, hanem nyersen voltak belekockázva. Ez furcsa, de érdekes volt kipróbálni.
Ököruszályleves
 
Másodiknak harcsasteaket kértem tárkonyos káposztával és pirított nudlival. Meg kell
hagyni, hogy a halakat jól csinálják. Sütik, a bőrük finom ropogós, belül pedig finom omlós. Ez is ilyen volt. Bár én közben megkóstoltam a mellettem ülők fogas és pisztráng fogásait, és azok jobban ízlettek, de én se panaszkodtam. A tárkonyos káposzta érdekes választás, de megy a halhoz, mint ahogy a nudli is. Jó volt, de nem fogott meg különösen. Az egyetlen problémám, hogy pici volt az adag, még kettőt simán be tudtam volna tolni.
Harcsasteak tárkonyos káposztával
 
Desszertnek a napi ajánlatból kértem, ami brownie volt. Ez számomra egy picit száraz volt,
túlságosan morzsolódott, és szerintem jobb, ha még meleg amikor kihozzák. Rajta a szósz viszont kiváló volt, meggydarabok és meggyszósz.
Brownie 
 
Összességében a hely jó. Nincsenek meglepő ételkülönlegességek, ínyencségek,
meglepetések, de ami van, azt nagyon jól hozzák. Viszonylag kevés ételből lehet választani, ami viszont nem hátrány, mivel ami van, azt tényleg tudják. A saláta és a vegetáriánus kínálaton érdemes lenne javítani, valamint a fogások méretén is lehetne egy picit növelni.
De mindenképpen tudjuk ajánlani, üde folt a budai turistacsapdák mellett.
 
Összességében: 7/10
 

 

Már fent vagyunk a Facebookon is, like-olj minket itt: Gasztrovaddisznók !

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrovaddisznok.blog.hu/api/trackback/id/tr633463267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása